Ik ben geboren in Berlijn en kreeg mijn eerste vioollessen toen ik tien jaar oud
was.
Na mijn studie klassieke viool in Würzburg (Duitsland) bij Professor Conrad von
der Goltz kwam ik in 1998 in dienst bij het “Opera Forum Filharmonisch Orkest”
in Enschede, later “Orkest van het Oosten”, nu “Phion”. Daar heb ik 34 jaar lang
gewerkt en symfonische muziek, opera en kamermuziek gespeeld. Door
radicale bezuinigingen in de culturele sector eindigde mijn loopbaan als
orkestmusicus in 2023.
Tijdens mijn orkestrale loopbaan ontdekte ik mijn liefde voor andere stijlen en
inmiddels speel ik in verschillende ensembles, Tango, Jazz, Pop en Folk.
Het lesgeven was daarnaast altijd al mijn passie. Ik vind het spannend en
fascinerend de ontwikkeling van muzikaliteit, individualiteit en sociale
vaardigheden van mijn leerlingen te zien groeien.